منتديات ماما نجية لتفسير الاحلام

منتديات ماما نجية لتفسير الاحلام

عفوا المنتدى للنساء فقط
 
الرئيسيةاليوميةس .و .جبحـثالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 تفسير احلام يوم الجمعة الموافق 9\9 ان شاء الله

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
ماما نجية
شخصية vip
شخصية vip


عدد المساهمات : 5278
تاريخ التسجيل : 17/07/2011

مُساهمةموضوع: تفسير احلام يوم الجمعة الموافق 99 ان شاء الله    الخميس 8 سبتمبر - 20:39

تفسير احلام يوم الجمعة الموافق 9\9  ان شاء الله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
يويو_يويو88
عضوة
عضوة
avatar

عدد المساهمات : 66
تاريخ التسجيل : 05/09/2011

مُساهمةموضوع: رد: تفسير احلام يوم الجمعة الموافق 9\9 ان شاء الله    الخميس 8 سبتمبر - 21:45

حلم 1
ازيك يا ماما نجية انا بتفاءل بتفسير حضرتك جدا وما شاء الله تبارك الله تفسير حضرتك بيتحقق بالحرف الحلم دة كان الصفحة اللي فاتت وحضرتك مفسرتيهوليش فنسخته لحضرتك تاني هنا 


حلم رقم 7
حلمت يا ماما نجية اني راكبة عربية كارو وان في قفص حديد وسايقها واحد معرفهوش سايقها بيعتدي عليا واننا في شارع والدنيا زحمة والسكة واقفة وانا عمالة اصرخ وفي واحدة قصادي شيفاني وعمالة استنجد بيها وبتتفرج عليا ومعملتليش حاجة وسيباني بس الست دي انا معرفهاش وبعدين قدرت افلت واتصلت بالنجدة وجه الظابط وحبس الراجل وبعدين لقيت ان الظابط دة معاه ورقة فيها تخضيرات لفرحة فانا زعلت انه حيتجوز لاني كنت معجبة بيه وكان بياكل عندنا وهدومة اتوسخت وانا بنضفهاله 
بعد كدة لقيت نفسي في المدرسة (اللي كنت شغالة فيها )وجيلنا تفتيش فمدير المدرسة رفد واحدة وبعدين دخلي الفصل الفصل كانه اوضه نوم كان فيه اوضه نوم امي انا كنت معلقة ع الدولاب من فوق ملابس داخلية (براهات) مقاسي ومقاس اكبر مني فهو داخل انا بحاول اغطيها بفوطة بس متغطتش كلها فهو شافها راح طردني فانا قعدت الم حاجتي عشان امشي لميت هدومي في اكياس ولميت حلل ومصافي الومنيوم وانا بلم لقيت حماتي عمالة تلم الحاجات بتاعتي في اكياس وبعدين لميت التليفون اللاسلكي وطلعته تاني قولت لا دة انا حسيبه هنا وقولت حتصل باخويا ييجي ياخدني وكان معايا ولد اسمه محمود بس 
انا متزوجة ومعنديش اطفال وفي مشاكل مع جوزي

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
sasoloveyou
عضوة مميزة
عضوة مميزة
avatar

عدد المساهمات : 293
تاريخ التسجيل : 24/08/2011
العمر : 22

مُساهمةموضوع: رد: تفسير احلام يوم الجمعة الموافق 9\9 ان شاء الله    الجمعة 9 سبتمبر - 0:46

حلم رقم 2

انا حلمت اني راكبه سفينه كبيره ف وسط البحر دا اللي فكراه من الحلم..
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
جزيرة
عضوة
عضوة
avatar

عدد المساهمات : 172
تاريخ التسجيل : 28/08/2011

مُساهمةموضوع: رد: تفسير احلام يوم الجمعة الموافق 9\9 ان شاء الله    الجمعة 9 سبتمبر - 19:58

الحلم 03:
السلام عليكم انا حلمت اني كنت قاعدة و مر امامي شخص اعرفه راح ثم رجعلي ووقف قدامي و قالي السلام عليكم فانا شفت ليه و هبطت راسي و كان قلبي واجعني منه و قالي كلمة أب و زي ما يكون عايز يقولي كلمة بس واحدة صاحبتي اسمها سناء قطعت عليه الكلام ففضل واقف قدامي و ينظر الي و كان لابس سروال بني. انسة - هذا الشخص كان بينننا موضوع زواج بس لم يتم .
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Aya Ahmed
عضوة
عضوة
avatar

عدد المساهمات : 139
تاريخ التسجيل : 27/08/2014
العمر : 29

مُساهمةموضوع: رد: تفسير احلام يوم الجمعة الموافق 9\9 ان شاء الله    السبت 10 سبتمبر - 14:57

الحلم رقم ٤ 
ماما حلمت اننا قاعدين في أوضه و في شبشب دخل علينا لوحده فرده و بعديها الفرده التانيه دخلت بعديها 
انا أنسه 

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
kokoadam
عضوة
عضوة
avatar

عدد المساهمات : 126
تاريخ التسجيل : 18/06/2015
العمر : 31

مُساهمةموضوع: رد: تفسير احلام يوم الجمعة الموافق 9\9 ان شاء الله    الأحد 11 سبتمبر - 15:43

الحلم 5
حلمت اني عند ماما وسمعنا صوت علي السلم فبقول لماما مش دا صوت طنط الفت وطنط عفاف الاتنين ممتوفيين استغربت وقالت دول ميتين ازاي يعني وجرينا ناحية السلم لقينا فعلا طتط الفت وجوزها طالعين بس طنط عفاف لقيناها بنتها بس واخدة صوت امها فضلت احضن فيهم واعيط وكأن في حاجة حصلت خلت الميتين بيرجعو يقعدو مع اهلهم يوم ف السنة واتمنيت ان اخويا الله يرحمة هو اللي كان رجع وطلعت البلكونة ادعي ربنا واعيط انة يرجع ولقيت السماء بتعمل سحاب اسود وغمت وشتت وانا اعيط وادعي لة الله يرحمة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
toto
عضوة
عضوة
avatar

عدد المساهمات : 780
تاريخ التسجيل : 12/11/2011
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: تفسير احلام يوم الجمعة الموافق 9\9 ان شاء الله    الأحد 11 سبتمبر - 18:35

الحلم رقم 6


حلمت ان انا كنت ماشية فى الشارع وكان فى واحدة زميلتى اسمها نعمة كانت ماشية قدامى بمسافة بسيطة وكانت شايلة طفلة صغيرة وزميلتى نعمة دراعها وجعها من شيل الطفلة فأنا عرضت عليها اساعدها واشيلها شوية ولما انا شيلت الطفلة لقيتها بتتعلق
برقبتى وتحضننى اوى وانا كنت بحضنها كمان بس كنت بستغرب انها بتحضننى عند رقبتى اوى وبعدين وصلنا للمكان اللى زميلتى كانت رايحة له
وكانوا اصحابها منتظرينها فلقيت اصحابها عاوزين يلعبوا مع الطفلة شوية فأعطيتها لهم وبعدين انا روحت البيت وقعدت فى الاوضة 
وكنت بفكر اتصل بزميلتى نعمة بس زى ما يكون كان فيه مشكلة ومكنتش قادرة اتصل بيها معرفش ليه
فى الحقيقة زميلتى نعمة كانت معايا فى الدراسة بس اعرفها معرفة بسيطة وحاليا معرفش عنها حاجة
انا آنسة وحالتى الدينية متوسطة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
صوت روح
عضوة
عضوة
avatar

عدد المساهمات : 214
تاريخ التسجيل : 22/11/2015
العمر : 32

مُساهمةموضوع: رد: تفسير احلام يوم الجمعة الموافق 9\9 ان شاء الله    الأحد 11 سبتمبر - 19:58

7
شفت اني انزع احد اسناني الاماميتين بيدي و كان بيضاء و طويلة بعض الشيء.
انا آنسة
امي متوفيه مهمومة من سنين و لدي ديون
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
يويو_يويو88
عضوة
عضوة
avatar

عدد المساهمات : 66
تاريخ التسجيل : 05/09/2011

مُساهمةموضوع: رد: تفسير احلام يوم الجمعة الموافق 9\9 ان شاء الله    الإثنين 12 سبتمبر - 21:08

[size=39]حلم 8[/size]
[size=45]سلام عليكم ورحمة الله وبركاته [/size]
[size=45]حلمت اني ماشية في الشارع لابسة جلابية روز وشفت اخت جوز ماشية لابسة جيبة طويلة ضيقة وبلوزة زرقا وانا ماشية خبط فيها عن قصد ومشيت ومعتزذرتلهاش عن الخبطة دي راحت هي اتصلت بامها وقعدت تشتكيلها اني خبطها وقعدت تزعق وكنا بالليل وهي كانت وقفة جمب توناية بيضا حتركبها )التوناية البيضا اللي هي المشروع الصغير [/size]

[size=45]وشكرا[/size]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
kitkat
عضوة
عضوة
avatar

عدد المساهمات : 35
تاريخ التسجيل : 20/04/2014
العمر : 31

مُساهمةموضوع: رد: تفسير احلام يوم الجمعة الموافق 9\9 ان شاء الله    الثلاثاء 13 سبتمبر - 19:40

حلم رقم 9
حلمت اليوم اثناء نومى العصر
انى بمكان شغلى و كان فى عدد ناس اكثر من الطبيعى فى المكتب حتى قولت فى موظفين جداد جم و كان فى مسؤلين كبار من العمل موجودين برضه فى نفس الاوضة و انا قاعدة كنت عايزة اعمل حمام براز و عملت فعلا بس مشوفتش انى روحت الحمام لكن شوفت نفسى فى المكتب بقول المياه قاطعة و لم اجد ما اغتسل به و نظرت لمكتب واحدة كانت مسيحية امامها كانت بكرة مناديل كأنها موجودة للاستخدام لانهم عارفين ان المياة مقطوعة فقومت قولتلها عايزة مناديل و قالتلى اتفضلى و سلمت عليا و اخدت مناديل و رجعت قعدت مكان بس حسيت انى معرفتش استخدم المناديل قدام الناس و بعدين قام المسؤلين يتكلموا و انا كنت قاعدة على كرسى جنب الباب فقولت لزميلة لى انا رايحة الحمام روحت الحمام لكن كنت فى مكان غريب زى بيت قديم مهجور و فيه 3 حمامات جنب بعض و شوفت ممرضة من عملى القديم اسمها رشا تحاول ان تخرج ماء من الحنفيات لكن قالتلى انها لم تجد  و دخلت انا حمام و هى حمام و كان حمام بلدى جلست انضف نفسى و وجدى فى ملابسى الداخلية براز كبير حاولت انزله من ملابسى فى التواليت منزلش كان جامد فاستخدمت عصاية صغيرة فوقع فى الحمام و بعدين فتحت حنفية الحمام لقيتها بتنزل زى ما تكون لسه جاية كده تضعف و تشد شوية و كنت اغسل جسمى لكن لم اشعر انى اغتسلت كويس و اثناء ذلك لاحظت راجل جاى كانه حيحاول يبص علينا فى الحمام و كان باب الحمام عليه ستارة فقفلتها كويس و مكنش باين حاجة منى غير راسى و هو مسك راسى فظهرت شابة لا اعرفها ابعدته ثم خرجت و لم اجد رشا و دورنا عليه و لم نجدها و قلقنا عليها
و بعدين خرجت بره فى الشارع و كنت ماشية لأول الشارع كان خال لى اسمه اسعد ينتظرنى على اول الشارع مع اختى المتزوجة و اسمها دعاء و معها ابنتها الصغيرة فى عربة اطفال و كنت ماسكة موبايل فى ايدى فجأئتنى رسالة عليه من شخص احبه و يوجد مشاكل كثيرة بينى و بينه تمنع زواجنا المهم الرسالة بتقول (اسمى ثم احنا قربنا على 12/12/2016 ) الحقيقة ده عيد ميلادى و فكرت انه كمان 3 شهور و بعدين وصلت لاول الشارع و اختى كانت مشيت و خالى قالى امسكى عربية البنت و مسكت عربية البنت بيد و الموبايل بيد و خالى يسير امامى و كان طريق ذهابى للمنزل

انتهى الحلم

الحقيقة انا بمر بهموم كتير بدعى كتير ان  موضوع الشخص ده يتم لكن انهاردة كنت بمر بضيق شديد و استخرت كذا مرة قبل النوم على انفصالى عنه و مش عارفة الحلم له علاقة و لا لأ
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ايناس
عضوة
عضوة
avatar

عدد المساهمات : 320
تاريخ التسجيل : 19/07/2014
العمر : 27

مُساهمةموضوع: رد: تفسير احلام يوم الجمعة الموافق 9\9 ان شاء الله    الأربعاء 14 سبتمبر - 13:43

حلمت اني شايله ولد رضيع هو مش ابني بس كان معايا وكان بيعيط اخدته في حضني سكت ولقيته بيعض علي صدري وانا لابسه من كتر الجوع ..رفعت بلوزتي وانا عارفه اني مقدرش ارضعه لاني اكيد معنديش لبن بس قلت هسكته وخلاص ..وخليته يرضع بس الغريب ان صدري كان فيه لبن مشيت طريقي كله وهو بيرضع مني من اليمين والشمال وانا عماله اقول سبحان من اودع اللبن في صدري عشن الطفل ده بس ووصلت البيت ...
حلم اخر.
حلمت اني روحت اشوف شقه وكانت حيطانها بلون بمبي هادي وانا عماله اقول ما الشقه واسعه اهيه امال كنت فكراها ضيقه ليه
نزلت الشارع كان كله ناس اجانب عن بلدنا وفقرا بس مبسوطين اوي وانا عماله اقول ناس بسيطه بس في فرح وسعاده وانا ماشيه وانا عوزه اجي تاني ...دي كانت استخاره عن شاب بسيط متقدملي
حلم كمان معلش
حلمت اني رايحه لترزي عشن استلم فستان سواريه ولقيت بنات كتير هناك بيستلمو فساتينهم ولابسينها وانا بسمي باسم الله عليهم
انا متقدملي واحد بسيط وع اد حاله وانا مرتحاله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
kitkat
عضوة
عضوة
avatar

عدد المساهمات : 35
تاريخ التسجيل : 20/04/2014
العمر : 31

مُساهمةموضوع: رد: تفسير احلام يوم الجمعة الموافق 9\9 ان شاء الله    الأربعاء 14 سبتمبر - 13:49

حلم 11

رايت انى اجلس على كنبة و ممدة رجلى امامى و كان على بطنى سجادة صلاة مطبقة و بجوارى شاب كان يدرس معى و كلن هناك بنت صغيرة فى الغرفة تلعب و تجرى و هذه البنت اثناء لعبها داست على قدمى المنطقة اللى بين القدم و الساق فصرخت جامد من الالم فظهر موظف كبير فى السن يعمل معى المهم زعق للبنت و طردها من الغرفة و بعدين بصيت لرجلى كان جزء من ساقى باين و كانت رجلى كويسة لا يوجد بها اذى

انسة
موظفة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Aya Ahmed
عضوة
عضوة
avatar

عدد المساهمات : 139
تاريخ التسجيل : 27/08/2014
العمر : 29

مُساهمةموضوع: رد: تفسير احلام يوم الجمعة الموافق 9\9 ان شاء الله    الأربعاء 14 سبتمبر - 18:00

الحلم رقم ١٢ 
انا حلمت اننا فش شقتنا القديمة و كانت وحشه جداااا و خشب المطبخ كان مشروخ و تراب و طين في الشقه و انا بقول لماما دي طنط مامت احمد عاملالي عمل عشان متجوزش حد غيره 




و حلم تاني لوالدتي بعد إذنك 
ماما حلمت او واحده اخدت شنطه ماما و مانا اخدت شنطتها بدلت معاها يعني و ماما كانت عايزه تفتح الشنطه تشوف فيها فلوس ولا لا عشان ترجع البيت بس مرضيتش و الفجر إذن عليها و هي في الشارع 



الست الي انا حلمت بيها دي فعلا بتعمل اعمال و احنا شاكين فيها لان مفيش موضوع بيتم و هما لمحوا قبل كده و احنا رفضنا 

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
صوت روح
عضوة
عضوة
avatar

عدد المساهمات : 214
تاريخ التسجيل : 22/11/2015
العمر : 32

مُساهمةموضوع: رد: تفسير احلام يوم الجمعة الموافق 9\9 ان شاء الله    الأربعاء 14 سبتمبر - 18:18

13
شفت طبيب ببيتنا ، كان جالس في الصالة ، ثم خرج و ترك سماعة الاذنين ، ذهبت و اخذت السماعة لاعيدها اليه و لكني لم اعثر عليه في الحي ، عدت الى المنزل ووجدت بين بدي دجاجة ، نزلت على الارض و اتجهت الى داخل المنزل ، مرت بالمطبخ ثم بالباحة المجاورة ، تبعتها و رأيتها قفزت داخل صندوق من الكرتون و بقيت به و انا مستغربة.
انا آنسة موضفة مهمومة ، اقوم برقية نفسي من العين و الحسد
خيرا ان شاء الله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
toto
عضوة
عضوة
avatar

عدد المساهمات : 780
تاريخ التسجيل : 12/11/2011
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: تفسير احلام يوم الجمعة الموافق 9\9 ان شاء الله    الأربعاء 14 سبتمبر - 19:33

الحلم رقم 14
حلمت ان انا كنت على السطوح ولقيت ديك لونه احمر وكان خايف منى مع ان انا مكنتش بقرب منه فكنت بقوله هو انا كلمتك ولا جيت جنبك فجأة لقيته نط فوق الحيطة وانا كنت خايفة انه يقع فى الشارع وكنت واقفة فى مكانى وخايفة اقرب منه يخاف ويقع وفى نفس الوقت مش عارفة اتصرف اعمل ايه علشان انقذه وبعدين لقيته نط فى الشارع فأنا رحت لاخويا قلت له روح هات الديك وقع فى الشارع فأخويا قالى الديك مات قولتله عرفت ازاى وانت مشوفتهوش قالى الديك وقع من فوق فى الشارع ومات وانتهى الحلم
معلش فى حلم تانى حلمت ان انا دخلت البلكونة لقيت هدوم على حبل الغسيل بس مش هدوم حد من عائلتى كانت هدوم شخص اعرفه ولقيت كمان مراية كانت متعلقة فى احبال الغسيل فأنا استغربت وقلت مين اللى سايب المراية كده على حبل الغسيل وصاحب المراية كان شايف نفسه ازاى فيها وهى وشها ناحية الشارع وبعدين مسكتها بالراحة علشان كنت خايفة انها تقع وتتكسر ولقيت مكتوب كلام على ظهر المراية فعرفت ان المراية بتاعت الشخص اللى اعرفه قلت ان المراية دى بتاعته واتأكدت لما شوفت الكلام اللى مكتوب على ظهرها بس انا مش فاكرة الكلام تقريبا شوفت اسمه بس باقى الكلام كنت لسه هقراه لكن المراية كان فيها جزء من الطرف مكسور هى كانت على شكل مربع وحجمها متوسط  وانا كنت مبسوطة وانا ماسكاها وكان عندى فضول اعرف الكلام اللى مكتوب على ظهرها وانتهى الحلم فى الحقيقة الشخص ده خاطب وانا اعرفه من بعيد بس مش بكلمه من سنة تقريبا
انا آنسة وحالتى الدينية متوسطة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ماما نجية
شخصية vip
شخصية vip


عدد المساهمات : 5278
تاريخ التسجيل : 17/07/2011

مُساهمةموضوع: رد: تفسير احلام يوم الجمعة الموافق 9\9 ان شاء الله    الأربعاء 14 سبتمبر - 20:56

يويو_يويو88 كتب:
حلم 1
ازيك يا ماما نجية انا بتفاءل بتفسير حضرتك جدا وما شاء الله تبارك الله تفسير حضرتك بيتحقق بالحرف الحلم دة كان الصفحة اللي فاتت وحضرتك مفسرتيهوليش فنسخته لحضرتك تاني هنا 



حلم رقم 7
حلمت يا ماما نجية اني راكبة عربية كارو وان في قفص حديد وسايقها واحد معرفهوش سايقها بيعتدي عليا واننا في شارع والدنيا زحمة والسكة واقفة وانا عمالة اصرخ وفي واحدة قصادي شيفاني وعمالة استنجد بيها وبتتفرج عليا ومعملتليش حاجة وسيباني بس الست دي انا معرفهاش وبعدين قدرت افلت واتصلت بالنجدة وجه الظابط وحبس الراجل وبعدين لقيت ان الظابط دة معاه ورقة فيها تخضيرات لفرحة فانا زعلت انه حيتجوز لاني كنت معجبة بيه وكان بياكل عندنا وهدومة اتوسخت وانا بنضفهاله 
بعد كدة لقيت نفسي في المدرسة (اللي كنت شغالة فيها )وجيلنا تفتيش فمدير المدرسة رفد واحدة وبعدين دخلي الفصل الفصل كانه اوضه نوم كان فيه اوضه نوم امي انا كنت معلقة ع الدولاب من فوق ملابس داخلية (براهات) مقاسي ومقاس اكبر مني فهو داخل انا بحاول اغطيها بفوطة بس متغطتش كلها فهو شافها راح طردني فانا قعدت الم حاجتي عشان امشي لميت هدومي في اكياس ولميت حلل ومصافي الومنيوم وانا بلم لقيت حماتي عمالة تلم الحاجات بتاعتي في اكياس وبعدين لميت التليفون اللاسلكي وطلعته تاني قولت لا دة انا حسيبه هنا وقولت حتصل باخويا ييجي ياخدني وكان معايا ولد اسمه محمود بس 
انا متزوجة ومعنديش اطفال وفي مشاكل مع جوزي

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

sasoloveyou كتب:
حلم رقم 2

انا حلمت اني راكبه سفينه كبيره ف وسط البحر دا اللي فكراه من الحلم..
حبيبتى انت فى حيرة كبيرة لكن هتعدى على خير ان شاء الله
جزيرة كتب:
الحلم 03:
السلام عليكم انا حلمت اني كنت قاعدة و مر امامي شخص اعرفه راح ثم رجعلي ووقف قدامي و قالي السلام عليكم فانا شفت ليه و هبطت راسي و كان قلبي واجعني منه و قالي كلمة أب و زي ما يكون عايز يقولي كلمة بس واحدة صاحبتي اسمها سناء قطعت عليه الكلام ففضل واقف قدامي و ينظر الي و كان لابس سروال بني. انسة - هذا الشخص كان بينننا موضوع زواج بس لم يتم .
حبيبتى هذا الشخص هيطلب منك الزواج وانت مش هتوافقى
Aya Ahmed كتب:

الحلم رقم ٤ 
ماما حلمت اننا قاعدين في أوضه و في شبشب دخل علينا لوحده فرده و بعديها الفرده التانيه دخلت بعديها 
انا أنسه 


حبيبتى فيه عريس سوف ياتيك ان شاء الله
kokoadam كتب:
الحلم 5
حلمت اني عند ماما وسمعنا صوت علي السلم فبقول لماما مش دا صوت طنط الفت وطنط عفاف الاتنين ممتوفيين استغربت وقالت دول ميتين ازاي يعني وجرينا ناحية السلم لقينا فعلا طتط الفت وجوزها طالعين بس طنط عفاف لقيناها بنتها بس واخدة صوت امها فضلت احضن فيهم واعيط وكأن في حاجة حصلت خلت الميتين بيرجعو يقعدو مع اهلهم يوم ف السنة واتمنيت ان اخويا الله يرحمة هو اللي كان رجع وطلعت البلكونة ادعي ربنا واعيط انة يرجع ولقيت السماء بتعمل سحاب اسود وغمت وشتت وانا اعيط وادعي لة الله يرحمة
حبيبتى هذه الرؤيا تمنى والله يرحم اخوك ويصبركم
toto كتب:
الحلم رقم 6


حلمت ان انا كنت ماشية فى الشارع وكان فى واحدة زميلتى اسمها نعمة كانت ماشية قدامى بمسافة بسيطة وكانت شايلة طفلة صغيرة وزميلتى نعمة دراعها وجعها من شيل الطفلة فأنا عرضت عليها اساعدها واشيلها شوية ولما انا شيلت الطفلة لقيتها بتتعلق
برقبتى وتحضننى اوى وانا كنت بحضنها كمان بس كنت بستغرب انها بتحضننى عند رقبتى اوى وبعدين وصلنا للمكان اللى زميلتى كانت رايحة له
وكانوا اصحابها منتظرينها فلقيت اصحابها عاوزين يلعبوا مع الطفلة شوية فأعطيتها لهم وبعدين انا روحت البيت وقعدت فى الاوضة 
وكنت بفكر اتصل بزميلتى نعمة بس زى ما يكون كان فيه مشكلة ومكنتش قادرة اتصل بيها معرفش ليه
فى الحقيقة زميلتى نعمة كانت معايا فى الدراسة بس اعرفها معرفة بسيطة وحاليا معرفش عنها حاجة
انا آنسة وحالتى الدينية متوسطة
حبيبتى ان شاء الله هترزقى من حيث لاتحتسبى بنعمة كبيرة ان شاء الله
صوت روح كتب:
7
شفت اني انزع احد اسناني الاماميتين بيدي و كان بيضاء و طويلة بعض الشيء.
انا آنسة
امي متوفيه مهمومة من سنين و لدي ديون
حبيبتى استعيذى من تلك الرؤيا
يويو_يويو88 كتب:
[size=39]حلم 8[/size]
[size=45]سلام عليكم ورحمة الله وبركاته [/size]
[size=45]حلمت اني ماشية في الشارع لابسة جلابية روز وشفت اخت جوز ماشية لابسة جيبة طويلة ضيقة وبلوزة زرقا وانا ماشية خبط فيها عن قصد ومشيت ومعتزذرتلهاش عن الخبطة دي راحت هي اتصلت بامها وقعدت تشتكيلها اني خبطها وقعدت تزعق وكنا بالليل وهي كانت وقفة جمب توناية بيضا حتركبها )التوناية البيضا اللي هي المشروع الصغير [/size]

[size=45]وشكرا[/size]
حبيبتى اخت زوجك هتمر بضيق وانت هتعرفى ومش هتقفى بجانبها والله يفرجها عليكم
kitkat كتب:
حلم رقم 9
حلمت اليوم اثناء نومى العصر
انى بمكان شغلى و كان فى عدد ناس اكثر من الطبيعى فى المكتب حتى قولت فى موظفين جداد جم و كان فى مسؤلين كبار من العمل موجودين برضه فى نفس الاوضة و انا قاعدة كنت عايزة اعمل حمام براز و عملت فعلا بس مشوفتش انى روحت الحمام لكن شوفت نفسى فى المكتب بقول المياه قاطعة و لم اجد ما اغتسل به و نظرت لمكتب واحدة كانت مسيحية امامها كانت بكرة مناديل كأنها موجودة للاستخدام لانهم عارفين ان المياة مقطوعة فقومت قولتلها عايزة مناديل و قالتلى اتفضلى و سلمت عليا و اخدت مناديل و رجعت قعدت مكان بس حسيت انى معرفتش استخدم المناديل قدام الناس و بعدين قام المسؤلين يتكلموا و انا كنت قاعدة على كرسى جنب الباب فقولت لزميلة لى انا رايحة الحمام روحت الحمام لكن كنت فى مكان غريب زى بيت قديم مهجور و فيه 3 حمامات جنب بعض و شوفت ممرضة من عملى القديم اسمها رشا تحاول ان تخرج ماء من الحنفيات لكن قالتلى انها لم تجد  و دخلت انا حمام و هى حمام و كان حمام بلدى جلست انضف نفسى و وجدى فى ملابسى الداخلية براز كبير حاولت انزله من ملابسى فى التواليت منزلش كان جامد فاستخدمت عصاية صغيرة فوقع فى الحمام و بعدين فتحت حنفية الحمام لقيتها بتنزل زى ما تكون لسه جاية كده تضعف و تشد شوية و كنت اغسل جسمى لكن لم اشعر انى اغتسلت كويس و اثناء ذلك لاحظت راجل جاى كانه حيحاول يبص علينا فى الحمام و كان باب الحمام عليه ستارة فقفلتها كويس و مكنش باين حاجة منى غير راسى و هو مسك راسى فظهرت شابة لا اعرفها ابعدته ثم خرجت و لم اجد رشا و دورنا عليه و لم نجدها و قلقنا عليها
و بعدين خرجت بره فى الشارع و كنت ماشية لأول الشارع كان خال لى اسمه اسعد ينتظرنى على اول الشارع مع اختى المتزوجة و اسمها دعاء و معها ابنتها الصغيرة فى عربة اطفال و كنت ماسكة موبايل فى ايدى فجأئتنى رسالة عليه من شخص احبه و يوجد مشاكل كثيرة بينى و بينه تمنع زواجنا المهم الرسالة بتقول (اسمى ثم احنا قربنا على 12/12/2016 ) الحقيقة ده عيد ميلادى و فكرت انه كمان 3 شهور و بعدين وصلت لاول الشارع و اختى كانت مشيت و خالى قالى امسكى عربية البنت و مسكت عربية البنت بيد و الموبايل بيد و خالى يسير امامى و كان طريق ذهابى للمنزل

انتهى الحلم

الحقيقة انا بمر بهموم كتير بدعى كتير ان  موضوع الشخص ده يتم لكن انهاردة كنت بمر بضيق شديد و استخرت كذا مرة قبل النوم على انفصالى عنه و مش عارفة الحلم له علاقة و لا لأ
حبيبتى ان فى مشكلة معلا بس هتنتصرى فيها ان شاء الله وعندك ذنوب وقلق بس هتحاولى التخلص منها وخايفة من شئ يس ربنا هيسترها معك ان شاء الله وفيه سعادة ودنيا جديدة لك وربنا هيروق الحال مع تلك الشخص ان شاء الله
ايناس كتب:
حلمت اني شايله ولد رضيع هو مش ابني بس كان معايا وكان بيعيط اخدته في حضني سكت ولقيته بيعض علي صدري وانا لابسه من كتر الجوع ..رفعت بلوزتي وانا عارفه اني مقدرش ارضعه لاني اكيد معنديش لبن بس قلت هسكته وخلاص ..وخليته يرضع بس الغريب ان صدري كان فيه لبن مشيت طريقي كله وهو بيرضع مني من اليمين والشمال وانا عماله اقول سبحان من اودع اللبن في صدري عشن الطفل ده بس ووصلت البيت ...
حلم اخر.
حلمت اني روحت اشوف شقه وكانت حيطانها بلون بمبي هادي وانا عماله اقول ما الشقه واسعه اهيه امال كنت فكراها ضيقه ليه
نزلت الشارع كان كله ناس اجانب عن بلدنا وفقرا بس مبسوطين اوي وانا عماله اقول ناس بسيطه بس في فرح وسعاده وانا ماشيه وانا عوزه اجي تاني ...دي كانت استخاره عن شاب بسيط متقدملي
حلم كمان معلش
حلمت اني رايحه لترزي عشن استلم فستان سواريه ولقيت بنات كتير هناك بيستلمو فساتينهم ولابسينها وانا بسمي باسم الله عليهم
انا متقدملي واحد بسيط وع اد حاله وانا مرتحاله
حبيبتى فيه نكد بتمرى به وانت هتكبرى تلك النكد شوية عموما فيه زواج قريب لك ان شاء الله  اما التانى المثل بيقول خذوهم فقراء يغنيكم الله هو فقير لكنه حلو وافقى عليه وهتسعد معه ان شاء الله اما التالت فيه زواج قريب لك ان شاء الله وافقى والله يسعدك
kitkat كتب:
حلم 11

رايت انى اجلس على كنبة و ممدة رجلى امامى و كان على بطنى سجادة صلاة مطبقة و بجوارى شاب كان يدرس معى و كلن هناك بنت صغيرة فى الغرفة تلعب و تجرى و هذه البنت اثناء لعبها داست على قدمى المنطقة اللى بين القدم و الساق فصرخت جامد من الالم فظهر موظف كبير فى السن يعمل معى المهم زعق للبنت و طردها من الغرفة و بعدين بصيت لرجلى كان جزء من ساقى باين و كانت رجلى كويسة لا يوجد بها اذى

انسة
موظفة
حبيبتى زميلك هيطلبك للزواج باذن الله
Aya Ahmed كتب:

الحلم رقم ١٢ 
انا حلمت اننا فش شقتنا القديمة و كانت وحشه جداااا و خشب المطبخ كان مشروخ و تراب و طين في الشقه و انا بقول لماما دي طنط مامت احمد عاملالي عمل عشان متجوزش حد غيره 






و حلم تاني لوالدتي بعد إذنك 
ماما حلمت او واحده اخدت شنطه ماما و مانا اخدت شنطتها بدلت معاها يعني و ماما كانت عايزه تفتح الشنطه تشوف فيها فلوس ولا لا عشان ترجع البيت بس مرضيتش و الفجر إذن عليها و هي في الشارع 





الست الي انا حلمت بيها دي فعلا بتعمل اعمال و احنا شاكين فيها لان مفيش موضوع بيتم و هما لمحوا قبل كده و احنا رفضنا 


حبيبتى الاول حديث نفس اما التانى ماما ان شاء الله ربنا هيبدلها خير باذن الله
صوت روح كتب:
13
شفت طبيب ببيتنا ، كان جالس في الصالة ، ثم خرج و ترك سماعة الاذنين ، ذهبت و اخذت السماعة لاعيدها اليه و لكني لم اعثر عليه في الحي ، عدت الى المنزل ووجدت بين بدي دجاجة ، نزلت على الارض و اتجهت الى داخل المنزل ، مرت بالمطبخ ثم بالباحة المجاورة ، تبعتها و رأيتها قفزت داخل صندوق من الكرتون و بقيت به و انا مستغربة.
انا آنسة موضفة مهمومة ، اقوم برقية نفسي من العين و الحسد
خيرا ان شاء الله
حبيبتى انت عندك قلق كثير واصلى رقية نفسك وان شاء الله ربنا هيشفيك باذن الله
toto كتب:
الحلم رقم 14
حلمت ان انا كنت على السطوح ولقيت ديك لونه احمر وكان خايف منى مع ان انا مكنتش بقرب منه فكنت بقوله هو انا كلمتك ولا جيت جنبك فجأة لقيته نط فوق الحيطة وانا كنت خايفة انه يقع فى الشارع وكنت واقفة فى مكانى وخايفة اقرب منه يخاف ويقع وفى نفس الوقت مش عارفة اتصرف اعمل ايه علشان انقذه وبعدين لقيته نط فى الشارع فأنا رحت لاخويا قلت له روح هات الديك وقع فى الشارع فأخويا قالى الديك مات قولتله عرفت ازاى وانت مشوفتهوش قالى الديك وقع من فوق فى الشارع ومات وانتهى الحلم
معلش فى حلم تانى حلمت ان انا دخلت البلكونة لقيت هدوم على حبل الغسيل بس مش هدوم حد من عائلتى كانت هدوم شخص اعرفه ولقيت كمان مراية كانت متعلقة فى احبال الغسيل فأنا استغربت وقلت مين اللى سايب المراية كده على حبل الغسيل وصاحب المراية كان شايف نفسه ازاى فيها وهى وشها ناحية الشارع وبعدين مسكتها بالراحة علشان كنت خايفة انها تقع وتتكسر ولقيت مكتوب كلام على ظهر المراية فعرفت ان المراية بتاعت الشخص اللى اعرفه قلت ان المراية دى بتاعته واتأكدت لما شوفت الكلام اللى مكتوب على ظهرها بس انا مش فاكرة الكلام تقريبا شوفت اسمه بس باقى الكلام كنت لسه هقراه لكن المراية كان فيها جزء من الطرف مكسور هى كانت على شكل مربع وحجمها متوسط  وانا كنت مبسوطة وانا ماسكاها وكان عندى فضول اعرف الكلام اللى مكتوب على ظهرها وانتهى الحلم فى الحقيقة الشخص ده خاطب وانا اعرفه من بعيد بس مش بكلمه من سنة تقريبا
انا آنسة وحالتى الدينية متوسطة
حبيبتى انت هتمرى بحبة نكد بس ان شاء الله هيروحوا لحالهم   اما التانى حبيبتى هذا الشخص هينشر كلام بغرور عن نفسه وانت هتعرفيه والله معك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
تفسير احلام يوم الجمعة الموافق 9\9 ان شاء الله
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات ماما نجية لتفسير الاحلام  :: ✿~ ●| ▐|قســـــــم تفســـــــــــير الأحــــــلام | ▐|✿~ ● :: ●~✿| ▐|تفسير الاحـــلام مع المفسرة الغالية ماما نجية | ▐|✿~ ●-
انتقل الى: